آدرس: تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی

بوتاکس زئومین:(XEOMIN) ماندگاری بوتاکس زئومین برای رفع خط اخم

زئومین یکی از محصولاتی است که در عرصه پزشکی کاربرد دارد و از آن به منظور بهبود ظاهر خطوط متوسط تا شدید بین ابرو که تحت عنوان خط اخم شناخته می‌‌شوند استفاده می‌‌گردد. اگر شما نیز با مشکل خط اخم مواجه هستید بهتر است با پزشک خود صحبت نمایید تا مزایا و معایب حاصل از تزریق زئومین را برای تان توضیح دهد.

زئومین چیست؟


زئومین چیست

زئومین یک نوع سم بوتولینوم تیپ آ است که طبق تحقیقات انجام شده، قادر است به طور موثر خلط اخم بین ابروها را کاهش دهد. همانطور که در مورد بوتاکس نیز صادق است، زئومین نیز قابلیت مشابهی دارد و با جلوگیری از ارسال سیگنال‌های عصبی به عضلات، چین و چروک‌ها و خطوط بین ابروها را تسکین می‌دهد.

تفاوت اصلی بین این دو محصول در این است که بوتاکس شامل یک پروتئین غیر فعال است، در حالی که زئومین هیچ پروتئین اضافی ندارد. زئومین به عنوان یک نوروتوکسین پالایش شده طراحی شده است به طوری که حاوی پروتئین فعال نمی‌باشد. برای داشتن تأثیر زئومین، نیازی به حضور پروتئین غیرضروری وجود ندارد.

مزایای زئومین چیست؟


  • به از بین بردن چین و چروک و خطوط بین ابرو، اطراف چشم، روی پیشانی و اطراف دهان کمک می‌کند.
  • با جلوگیری از ارسال پیام عصبی به عضلات باعث شل شدن آنها می‌شود و از چروک بیشتر صورت جلوگیری می‌کند.
  • یک روش درمانی موقت است که طی مدت کوتاهی نتایج بسیار خوبی را به وجود می‌آورد و دوران بهبود حاصل از آن نیز کوتاه می‌باشد.
  • در برخی موارد نادر ممکن است بیمار دچار واکنش آلرژیک شود.

 به علت خالص بودن خود زئومین از آن تحت عنوان بوتاکس خالص زیاد می‌شود. اکنون این سوال مطرح می‌شود که مزایای حاصل از این محصول چیست. مسئله ای که وجود دارد این است که تزریق بوتاکس به همراه سایر پروتئین‌ها باعث از بین رفتن حس می‌شود و به این ترتیب همچنان پس از گذشت چند سال بوتاکس اثر گذاری مطلوبی ندارد. از آنجایی که زئومین دارای این پروتئین‌ها نیست این مشکل را به دنبال نخواهد داشت.

تفاوت زئومین با بوتاکس و دیسپورت چیست؟


تفاوت زئومین با بوتاکس و دیسپورت چیست؟

آیا تفاوتی بین زئومین، بوتاکس و دیسپورت وجود دارد یا همه آنها در یک خانواده قرار دارند؟ پاسخ این سوال هم بله و هم خیر است. همه این محصولات سم بوتولینیوم نوع آ هستند که در عضلات مورد نظر به گیرنده‌های یکسانی متصل می‌شوند تا چین و چروک صورت را از بین ببرند. طبق اظهارات پزشکان اگرچه این محصولات مکانیسم عمل یکسانی دارند با یکدیگر متفاوت می‌باشند و قابل جایگزین شدن نیستند.

چگونه باید برای تزریق زئومین آماده شد؟


هنگام تصمیم گیری برای تزریق بوتاکس یا زئومین، مهمترین کار این است که به اندازه کافی تحقیق کنید و به یک پزشک با تجربه مراجعه نمایید. پس از پیدا کردن پزشک مورد نظر، از او در خصوص نوع محصولی که استفاده می‌کند، علت استفاده از آن محصول و نحوه تزریق سوال بپرسید و از او بخواهید که روش مورد استفاده برای تزریق محصول مورد نظر را توضیح دهد. بعد از اطمینان حاصل کردن از مهارت و تجربه پزشک، می‌توانید فرایند درمان را آغاز نمایید.

تزریق زئومین یک روش بسیار حساس است و بهتر است به پزشکی مراجعه کنید که به‌ خوبی با آناتومی صورت آشنا است و همچنین سابقه مطلوبی در زمینه رفع چین و چروک صورت دارد. قبل از شروع فرآیند درمان، با پزشک خود در خصوص هدف شما از درمان صحبت کنید تا او بتواند دیدگاه کاملی در ارتباط با اهداف و نظریات شما داشته باشد.

همچنین، باید حداقل دو هفته قبل از قرارهای مهم زندگی خود از قبیل قرار کاری، مهمانی یا مراسم عروسی، به تزریق بوتاکس یا زئومین بپردازید. همچنین، حدود دو روز قبل و بعد از درمان از مصرف محصولات رتینول خودداری کنید.

در هنگام تزریق زئومین چه اتفاقی رخ می‌دهد؟


در هنگام تزریق زئومین چه اتفاقی رخ می‌دهد

تزریق زئومین با سرعت بالایی انجام می‌شود و به طور کلی فرآیند تزریق کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. پزشک قبل از شروع درمان به بی حس کردن نوحه مورد نظر می‌پردازد تا شما در طول درمان دچار هیچ گونه درد و ناراحتی نشوید. تعداد دفعات تزریق و مقدار زئومین مورد استفاده به وسعت ناحیه ای که قرار است درمان شود بستگی دارد. به پزشکی مراجعه کنید که در جلسه اول می‌تواند نتایج دلخواه و مورد انتظار شما را به دست بیاورد و پس از اتمام درمان می‌توانید بدون هیچ گونه مشکلی به محل کار خود برگردید و فعالیت‌های روزمره تان را از سر بگیرید.

نتایج حاصل از درمان کی قابل مشاهده است؟


 

نتایج حاصل از درمان کی قابل مشاهده است؟

معمولاً حدود ۳ تا ۴ روز پس از تزریق شما می‌توانید شاهد از بین رفتن خط اخم خود باشید. به طور کلی حدود یک هفته تا ۳۰ روز طول می‌‌کشد تا شما شاهد نتایج نهایی باشید. نتایج به دست آمده حدود ۳ ماه ماندگاری دارد که در برخی از افراد این رقم بیشتر یا کمتر خواهد شد.

قبل از تزریق باید چه اطلاعاتی را در اختیار پزشک قرار داد؟


هنوز پزشکان می‌دانند که آیا تزریق زئومین در کودکان زیر ۱۸ سال بی خطر هست یا خیر. در صورتی که شما به زئومین یا سایر ترکیبات موجود در آن واکنش آلرژیک دارید، دچار عفونت پوستی هستید باید به پزشک خود اطلاع بدهید تا تصویری کلی در ارتباط با شرایط شما داشته باشد. در صورتی که شما دچار مشکلات زیر می‌باشید باید به پزشک خود اطلاع دهید:

  • در صورتی که دچار بیماری‌هایی هستید که بر عضلات وقتی اعصاب بدن تاثیر می‌گذارند از قبیل اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک، میاستنیا گراویس یا سندروم لامبرت ایتون
  • در صورتی که در گذشته دچار عوارض جانبی حاصل از سم بوتولینیوم شده اید.
  • در صورتی که دچار مشکلات تنفسی از قبیل آسم یا آمفیزم هستید.
  • در صورتی که سابقه مشکلات مرتبط با تورم یا وارد شدن غذا و مایع به درون ریه را دارید.
  • در صورتی که دچار اختلالات خونریزی دهنده هستید.
  • در صورتی که دچار افتادگی پلک هستید.
  • در صورتی که قصد انجام عمل جراحی را دارید.
  • در صورتی که صورت شما جراحی شده است.
  • در صورتی که باردار هستید یا قصد باردار شدن را دارید زیرا پزشکان نمی‌دانند که آیا زئومین سلامت جنین را به خطر می‌اندازد یا خیر.
  • در صورتی که در دوران شیردهی به سر می‌برید یا قصد شیردهی دارید زیرا مشخص نیست که آیا زئومین وارد شیر می‌شود یا خیر.

در صورتی که از هرگونه دارویی استفاده می‌کنید حتی انواع مکمل گیاهی، ویتامین و داروهایی که نیاز به تجویز پزشک ندارند حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. قبل و بعد از دریافت زئومین با پزشک خود در خصوص مصرف داروهای جدید صحبت کنید. استفاده از زئومین به همراه سایر داروهای خاص می‌تواند باعث به وجود آمدن عوارض جانبی جدی شود. بدون مشورت با پزشکی که به تزریق زئومین پرداخته است از هیچ گونه داروی جدید استفاده نکنید زیرا احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. حتماً موارد زیر را به پزشک خود اطلاع دهید:

  • در صورتی که در چهار ماه گذشته از سایر محصولات بوتولینیوم استفاده کرده اید.
  • در صورتی که در گذشته از سم بوتولینیوم استفاده کرده‌اید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است دوز زئومین با سایر محصولات بوتولینیوم که تاکنون دریافت کرده‌ اید تفاوت داشته باشد.
  • در صورتی که به تازگی از آنتی بیوتیک تزریقی استفاده کرده‌ اید.
  • در صورتی که از شل کننده‌های عضلانی استفاده می‌کنید.
  • در صورتی که از داروی آلرژی یا سرماخوردگی استفاده می‌کنید.
  • در صورتی که از داروی خواب استفاده می‌‌نماید.

مراقبت‌های پس از تزریق و عوارض جانبی شامل چه مواردی است؟

به مدت سه ساعت پس از تزریق نباید به صورت خود دست بزنید و به مدت ۴ تا ۶ ساعت نیز نباید به پشت بخوابید و انجام دادن فعالیت جسمانی سنگین بپردازید. رعایت کردن این موارد باعث می‌‌شود که ریسک جابجا شدن زئومین به حداقل برسد. شایع ترین عارضه جانبی زئومین به افتادگی پلک، خشکی چشم، مشکلات بینایی علائم شبه آنفولانزا، خشکی دهان، احساس درد در محل تزریق، ضعف عضلانی و درد گردن ارتباط دارد.

آیا نتایج حاصل از تزریق طبیعی است؟


یکی از مشکلاتی که ممکن است برای افرادی که قصد دارند از تزریق زئومین برای کاهش خطوط اخم در صورت خود استفاده کنند، نگرانی از ظاهر غیرطبیعی و غیرمعمول صورت است. اگر این مسئله نگرانی شما را نیز به وجود آورده است، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و سوالات خود را از او بپرسید. با دنبال کردن چند گام ساده، می‌توانید با آرامش خاطر درمان را آغاز کنید.

اولین گام، صحبت دقیق با پزشک شما درباره فرآیند درمان است. تلاش کنید تمام مواردی که شما را نگران کرده است را از او بپرسید تا با اطمینان خاطر به درمان بپردازید. پزشکی که با آناتومی صورت آشنا است، می‌تواند بهترین روش درمانی را به شما توصیه کند. به عنوان مثال، روش‌های مختلفی برای کاهش خطوط اخم متوسط تا شدید وجود دارد که هرکدام ممکن است نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشند.

در نهایت، از پزشک خود بپرسید که محصولی که به شما توصیه می‌کند، مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار دارد یا خیر. برای اینکه به نتایج درمانی خوبی دست یابید، باید در نظر داشته باشید که شرایط هر فرد ممکن است متفاوت باشد و نتایج درمان نیز ممکن است متفاوت باشد.

هزینه تزریق بوتاکس زئومین چقدر است؟


آیا این سوال نیز ذهن شما را درگیر کرده است که هزینه تزریق بوتاکس زئومین چقدر است؟ هزینه تزریق به فاکتورهای متعددی از قبیل وسعت ناحیه ای که قرار است درمان شود، مقدار بوتاکس مورد نیاز، مهارت و تخصص پزشک و موقعیت جغرافیایی مطب او بستگی دارد.

فهرست مطالب

مشاوره رایگان