آدرس: تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی): هزینه و عوارض

جراحی زیبایی گوش، که به عنوان جراحی اتوپلاستی نیز شناخته می‌شود، بهبود شکل، موقعیت و تناسب گوش را نسبت به سایر اجزای صورت فراهم می‌کند. این نوع جراحی قادر است عیوب مادرزادی مانند اندازه بیش از حد بزرگ یا برآمده بودن گوش را اصلاح کند. همچنین، در صورت وجود خلل ظاهری در گوش که ممکن است ناشی از آسیب‌های جسمی باشد یا با رشد کودک بیشتر آشکار شود، این جراحی قادر است آن را برطرف کرده و به آن شکل بهتری ببخشد.

جراحان ما در کلینیک زیبایی رازی، انواع روش‌های جراحی را در قسمت‌های مختلف بدن از جمله جراحی بازو ، باسن ، سینه ، شکم ، ران و اجزای صورت شامل جراحی بینی ، چشم، گونه، فک، غبغب و همچنین گوش انجام می‌دهند.جراحان ما قادرند با اصلاح جزئی‌ترین ناهنجاری‌های گوش و ایجاد فرم طبیعی و بهبود تعادل و تناسب گوش با اجزای صورت، زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس بیماران خود را بهبود ببخشند. مشاورین ما آماده پاسخگویی به سؤالات شما در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی می‌باشند. پل ارتباطی ما با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ و ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید.

اتوپلاستی

اقدام برای جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)


در این روند قدم اول مشورت کردن با جراح است. شما باید در اولین ملاقات با جراح گوش، اهداف خود را از این جراحی بیان کرده و سابقه پزشکی خود را شرح دهید. همچنین باید در مورد خطرات، مزایا، هزینه‌ها، دوره بهبودی، مراقبت بعد از عمل زیبایی گوش و انتظاراتی که از این عمل جراحی دارید با جراح خود گفتگو کنید.

آیا من متقاضی مناسبی برای جراحی اتوپلاستی هستم؟


جراحی زیبایی گوش یک فرآیند است که به طور کامل به سلیقه و نظر شخصی بیمار مرتبط است و بهترین نتایج از طریق مشورت با جراح به دست می‌آید. جراح می‌تواند بهترین روش جراحی زیبایی گوش را متناسب با نیازهای شما یا فرزندتان پیشنهاد دهد.

کودکانی که شرایط لازم برای انجام جراحی زیبایی گوش را دارند:

۱. از سلامتی کامل برخوردار هستند و هیچ گونه بیماری که سلامتی آن‌ها را تهدید کند، ندارند و به عفونت‌های شدید گوش مبتلا نیستند.
۲. حداقل ۵ سال سن دارند و غضروف گوش آن‌ها پایداری کافی را برای تحمل جراحی دارد.
۳. همکاری لازم را با پزشک دارند و دستورالعمل‌های او را به خوبی دنبال می‌کنند.
۴. می‌توانند احساسات خود را به خوبی بیان کنند.

نوجوانان و افراد بالغی که شرایط مناسب برای انجام جراحی زیبایی گوش را دارند، افرادی هستند که:

۱. از سلامتی کامل برخوردار هستند و هیچ گونه بیماری که سلامتی آن‌ها را تهدید کند، ندارند و وضعیت پزشکی آن‌ها به گونه‌ای نیست که روند بهبودی را مختل سازد.
۲. تمایلی به استعمال دخانیات ندارند.
۳. دیدگاه مثبت و اهداف مشخصی برای عمل جراحی زیبایی گوش دارند.

چگونه برای جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) آماده شوم؟


جراحی زیبایی گوش

مدت زمان جراحی اتوپلاستی، به وابستگی به پیچیدگی عمل، تقریباً دو تا سه ساعت طول می‌کشد. اگر فرآیند جراحی بسیار پیچیده باشد، این مدت زمان ممکن است بیش از سه ساعت باشد. بهتر است درباره جزئیات عمل با پزشک خود مشورت کنید. بیمارانی که نیاز به بی‌هوشی کلی دارند، نباید در نیمه شب قبل از عمل یا صبح روز عمل هیچ نوشیدنی یا خوراکی مصرف کنند. آخرین وعده غذایی در شب قبل از عمل باید سبک و کم حجم باشد. علاوه بر این، بیمار باید:

  • ارزیابی پزشکی و یا تست‌های آزمایشگاهی را انجام دهد.
  • داروهای خاصی را مصرف کند و یا وضعیت دارویی فعلی خود را متناسب با عمل تغییر دهد.
  • قبل از جراحی از استعمال دخانیات پرهیز کند.
  • به منظور جلوگیری از افزایش خطر خونریزی از مصرف مکمل‌های گیاهی، داروهای ضد التهاب و آسپرین پرهیز کند.

جراحی اتوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟


این جراحی از طریق ایجاد برشی در پشت گوش انجام می‌شود تا به جراح امکان دهد غضروف پشت گوش را به گونه‌ای کاهش دهد که گوش به سمت سر بخوابد. ممکن است در این جراحی از بخیه‌های دائمی برای نگهداری گوش در محل مورد نظر استفاده شود. یک تکنیک دیگر شامل تا کردن غضروف بر روی خودش است تا گوش به سمت سر نزدیک‌تر شود. بیشتر جراحی‌های اتوپلاستی در مطب پزشک یا مراکز عمل‌های سرپایی انجام می‌شوند. در مواردی که فرد بزرگسال است، عمل جراحی تنها چند ساعت به طول می‌انجامد و فرد می‌تواند همان روز به خانه برگردد. اما اگر عمل جراحی پیچیده باشد، فرد باید بعد از عمل در بیمارستان بستری شود. گاهی اوقات، وقتی عمل جراحی بر روی یک کودک انجام می‌شود، پزشک ممکن است تصمیم بگیرد که کودک یک شب در بیمارستان بماند.

جراحی اتوپلاستی

 انواع مختلف جراحی اتوپلاستی


اصلاح گوش‌های برآمده با استفاده از تکنیک‌های جراحی به منظور ایجاد و یا افزایش چین مارپیچی گوش (تنها در دیواره داخلی گوش) و یا کاهش غضروف داخلی پشت گوش (بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین فرورفتگی گوش بیرونی) انجام می‌شود.جراحان از بخیه‌های خارجی برای بستن شکاف جراحی در پشت گوش استفاده می‌کنند. جراحان ما در کلینیک رازی عمل اتوپلاستی را با در نظر گرفتن شرایط هر بیمار انجام داده و طبیعی‌ترین نتایج را به بیماران خود ارائه می‌د‌‌هند.

نتایج جراحی اتوپلاستی

نتایج جراحی اتوپلاستی


عمل جراحی زیبایی گوش می‌تواند ظاهر شخص را کاملاً” تغییر دهد. نتایج این جراحی بلافاصله مشخص می‌شود و معمولاً تا مدت‌ طولانی باقی می‌ماند. پیروی از توصیه‌های جراح به منظور حفظ نتایج عمل اهمیت زیادی دارد. برای آگاهی از نتایج جراحی بیماران می‌توانید تصاویر قبل و بعد از جراحی گوش‌ها که توسط متخصصان کلینیک رازی انجام شده است را مشاهده کنید.

 

 

دوره بهبودی


بعد از انجام عمل جراحی برای کاهش تورم گوش، سر بیمار به مدت چند روز پانسمان می‌شود و همچنین داروهای مسکن برای کاهش درد تجویز می‌شود. جراح با بیمار در مورد مدت زمان استفاده از پانسمان و اقداماتی که باید هنگام خواب انجام دهد، صحبت خواهد کرد. معمولاً سر بیمار به مدت ۳ روز پانسمان می‌شود. وقتی پانسمان برداشته می‌شود، جراح یک نوع هدبند به بیمار می‌دهد که باید به مدت ۲ تا ۳ هفته برای تسریع در بهبودی از آن استفاده کند. اگر پزشک از بخیه‌های کشیدنی استفاده کند، باید یک هفته بعد از جراحی بخیه‌ها برداشته شوند. زخم‌های جراحی گوش با گذشت زمان بهبود می‌یابند. بیشتر افراد بالغ می‌توانند ۵ روز بعد از جراحی به کارهای روزمره خود بازگردند. کودکان ممکن است یک هفته بعد از جراحی به مدرسه برگردند، اما باید فعالیت‌های خود را تا بهبود کامل کاهش دهند.

آیا جراحی اتوپلاستی بی‌خطر است؟


همه عمل‌های جراحی خطرهای مخصوص به خود را دارند. عوارض عمل جراحی زیبایی گوش عبارتند از:

  • درد
  • تورم
  • خونریزی
  • عفونت
  • ماندگاری جای زخم (عموماً قابل مشاهده نیست)
  • بی‌حسی موقتی ناحیه گوش
  • عدم تقارن و یا همشکلی گوش‌ها (به ندرت)

هزینه عمل جراحی


هزینه جراحی اتوپلاستی یک مسئله متغیر است و وابسته به عوامل مختلفی است که در هر فرد وجود دارد. تصمیم بر عمل جراحی و پرداخت هزینه آن در صورت نیاز به درمان و رفع نقص عملکردی گوش، مانند مشکلات شنوایی، عموماً توسط شرکتهای بیمه قبول می‌شود. در صورتی که جراحی برای اصلاح بدشکلی یا ناهنجاری مادرزادی گوش لازم باشد، بیمه ممکن است هزینه جراحی اتوپلاستی را پوشش دهد. اما اگر عمل اتوپلاستی تنها به دلایل زیبایی صورت گیرد، بیمه‌ها معمولاً از پرداخت هزینه آن خودداری می‌کنند. در این صورت، بهتر است با جراح خود درباره جزئیات کامل هزینه‌های جراحی و روش‌های پرداخت هزینه مشورت کنید.

 

 

فهرست مطالب

مشاوره رایگان