آدرس: تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی

مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل (رفع موی زیر بغل با لیزر)

لیزر پیشرفته موهای زائد بدون درد بوده و شاید بهترین راه برای حذف موهای زیر بغل، بدون تیغ زدن آن‌ها باشد. شما می‌توانید برای رفع موهای زائد بدن و زیر بغل خود روی یک روش بی‌خطر و ملایم که ریشه فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد سرمایه‌گزاری کنید و بعد از ان برای همیشه از پوست نرم و لطیف و بدون موی خود لذت ببرید.

فقط در عرض چند جلسه می‌توانید از شر موهای زائد بدنتان، و نیز تیغ و اپیلاسیون با موم خلاص شوید!

 رفع موهای زیر بغل کار خسته‌کننده‌ای است، چه هر روز در برنامه نظافت روزانه خود با تیغ این کار را بکنید و چه هر چند هفته یک بار با اپیلاسیون با موم انجام دهید. اگر از بریدگی‌ها و سوزشی که خاطر استفاده از تیغ اصلاح برایتان پیش می‌آید خسته شده‌اید و آماده‌اید که برای همیشه از شر موهای زائد خود راحت شوید ، وقت آن رسیده که به لیزر رفع موهای زائد فکر کنید. لیزر موهای زائد روشی بسیار موفق و با تاثیر بلند مدت برای رفع موهای زائد است. این روش ایمن و بی‌خطر است و هزاران نفر از مردم برای حذف و کاهش رشد موهای زائد خود از آن استفاده می‌کنند. اطلاع از فواید و مضرات استفاده از روش  لیزر موهای زائد اهمیت زیادی دارد.

در کلینیک زیبایی رازی لیزر موهای زائد زیر بغل با جدیدترین دستگاه‌ها و تحت نظر متخصصین انجام می‌شود.

عملکرد لیزر موهای زائد برای رفع موهای زیر بغل چگونه است؟ 


اگرچه فناوری لیزر برای حذف موهای زائد به نظر می‌رسد که بسیار پیشرفته است، اما در واقع این روش بسیار ساده است. در این روش، لیزر پالس‌هایی از انرژی نوری به عمق پوست ارسال می‌شود و در آنجا فولیکول‌های مو را از بین می‌برد. هنگامی که فولیکول‌های مو نابود شوند، موها دیگر نمی‌توانند رشد کنند.

رشد مو دارای سه مرحله یا فاز است، شامل فاز فعال رشد، فاز میانی و فاز استراحت. لیزر برای از بین بردن موهای زائد تنها در هنگامی موثر است که موها در فاز فعال رشد باشند. در صورتی که مو در فاز میانی یا استراحت قرار داشته باشد، لیزر قادر به تخریب ریشه مو نخواهد بود.

برای اطمینان از تاثیر لیزر بر روی موهای زائد و اطمینان از این که موها در فاز فعال رشد قرار داشته باشند، مشتریان باید چند جلسه درمانی را در طول چند هفته انجام دهند. به این شکل زمانی برای استراحت بدن فراهم شده و تکنسین لیزر می‌تواند لیزر را در زمانی که فولیکول‌های مو در فاز رشد قرار دارند انجام دهد.

آیا انواع مختلف لیزر تاثیر متفاوتی دارند؟ کدام نوع موثرتر است؟


 چندین نوع لیزر موثر وجود دارد: بالاترین استاندارد را لیزر نور دایود دارد. این نوع لیزر برای طیف وسیعی از انواع پوست به شرطی که پوست برنزه نشده باشد، جواب می‌دهد. برای پوست‌های تیره‌تر برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که از لیزر با پالس‌های بلند یاگ (Nd: Yag pulsed) استفاده شود. در این نوع لیزرطول موج لیزر بلندتر بوده و عمق نفوذش هم بیشتر است اما ممکن است درد بیشتری داشته باشد و برای اطمینان و ایمنی بیشتر باید توسط متخصص پوست انجام شود.

آمادگی برای انجام لیزر موهای زائد


لازم است موها در روز قبل از انجام لیزر اصلاح (شیو) شوند. در غیر این صورت، کل مو انرژی را جذب کرده و داغ می‌شود که می‌تواند موجب سوختگی پوست شود، زیرا سوختن موها باعث می‌شوند پوست داغ شود. همچنین این مساله باعث می‌شود انرژی کمتری به ریشه فولیکول‌ها برسد، و بنابراین نتایج پایینتر از حد مطلوب خواهد بود. از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید اجتناب کنید زیرا برنزه کردن پوست خطر ابتلا به سوختگی و هایپرپیگمنتیشن در اثر درمان با لیزر را افزایش می‌دهد. قبل از انجام لیزر از اپیلاسیون با موم اجتناب کنید، زیرا اپیلاسیون هم مو و هم فولیکول مو را خارج می‌کند و بنابراین دیگر فولیکولی وجود نخواهد داشت که لیزر آن را تخریب کند.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی موثرتر است؟


لیزر رفع موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بیشترین تاثیر را دارد. مشکل استفاده از لیزر برای افرادی که پوست تیره‌تری دارند این است که رنگدانه (ملانین) موجود در لایه‌های بالایی پوست نیز مقداری از نور لیزر را جذب خود کرده و تولید گرما می‌کند و این می‌تواند باعث سوختگی پوست شود. به همین شکل ، اگر موها روشن باشند ، تاثیر لیزر خیلی کمتر می‌شود.

از تکنسین لیزر خود درباره روش انجام کار و این که ایا کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا نه سوال کنید. کلینیک‌های حرفه‌ای شما را به خوبی راهنمایی می‌کنند و کمکتان می‌کنند تا بفهمید آیا لیزر موهای زیر بغل برای مناسب شما هست یا خیر.

آیا لیزر موهای زیر بغل درد دارد؟


این سوال برای همه مطرح است: آیا لیزر رفع موهای زائد درد دارد؟

انجام لیزر موهای زیر بغل درد  بسیار کمی دارد. در حقیقت، بسیاری از بیماران وقتی می‌فهمند لیزر انجام شده، تعجب می‌کنند چون درد چندانی را حس نکرده‌اند.

شایع‌ترین توضیحی که افراد درباه احساس خود در طول انجام لیزر به پزشکان می‌دهند این است که حس می‌کنند یک کش لاستیکی به ارامی به پوستشان ضربه می‌زند.

بعد از اتمام جلسه لیزر چه باید کرد؟ 


برای به دست آوردن نتایج بهتر پس از جلسه لیزر برای حذف موهای زیر بغل، باید تعدادی اقدامات انجام دهید و از برخی اقدامات دیگر اجتناب کنید.

بعد از درمان، نباید ناحیه درمانی در معرض نور خورشید قرار گیرد. حتی اگر ناحیه زیر بغل به طور مستقیم در معرض نور آفتاب قرار نمی‌گیرد، باید از قرار گرفتن آن زیر نور خورشید قبل، در طول و بعد از دوره درمان (تا شش هفته) خودداری کنید. این شامل نور طبیعی خورشید و نور UV مصنوعی (مانند سولاریوم) است که هر دو می‌توانند پوست را در آن ناحیه تیره کنند.

تا ۴۸ ساعت پس از جلسه لیزر، لباس‌های نخی و گشاد بپوشید و از رفتن به استخر، جکوزی، سونا و فعالیت بدنی خودداری کنید. همچنین از لمس پوست زیر بغل خود اجتناب کرده و با اب ولرم یا سرد دوش بگیرید. از دوش گرفتن با آب خیلی داغ یا خیلی سرد هم خودداری کنید.

بین جلسات درمان، پوست خود را لایه برداری کنید تا پوستتان برای جلسه بعدی آماده شود و در بهترین شرایط باشد. این باعث می‌شود که فرایند لیزر موثرتر شود و نیز از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می‌کند.

قبل از ترک محل پس از اولین جلسه لیزر، حتما با تکنسین لیزر خود درباره مراقبت‌های لازم بعد از لیزر صحبت کنید و این دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید. این کار به شما کمک می‌کند که دقیقا بفهمید که چه کارهایی را باید انجام دهید و از چه کارهایی باید پرهیز کنید.

آیا نتایج بلافاصله مشخص می‌شوند؟ 


اگر بعد از اولین جلسه لیزر موهایتان فورا کم نشدند نا امید نشوید. در حقیقت، بیشتر موها به طور طبیعی طی چند روز یا چند هفته می‌ریزند، بنابراین ممکن است چند روزی طول بکشد تا همه نتایج را ببینند. نتایج برای افراد مختلف متفاوت است.

در برخی از افراد، نتایج لیزر رفع موهای زائد ممکن است به طور طبیعی بهبود یافته و طولانی‌تر از دیگران طول بکشد. برای برخی از افراد، ممکن است هیچ وقت نتایج دائمی حاصل نشود. تأثیر لیزر روی رنگ پوست و رنگ موها بستگی دارد، بنابراین مهم است با تکنسین لیزر خود درباره اهداف و نتایج واقع‌بینانه‌ای که می‌توان داشت صحبت کنید.

اما نگران نباشید! اگر موهای زائد هنوز وجود دارند، به این معنا نیست که باید آن‌ها را بپذیرید. شما می‌توانید در فاصله بین جلسات لیزر از روش‌های دیگری مانند شیو کردن استفاده کنید، اما بهتر است از موم، دستگاه اپیلیدی و کرم‌های موبر برای حذف موها استفاده نکنید.

اگر فکر می‌کنید نیاز به تیغ‌زنی موهای زیر بغل خود دارید، قبل از اقدام به تیغ‌زنی، به دقت این منطقه را بررسی کنید. ممکن است واقعاً نیازی به اصلاح نداشته باشید. معمولاً موهای نرم و کوتاه روی سطح پوست قرار می‌گیرند. قبل از تیغ‌زنی، از یک لیف برای رویتان کشیدن روی موهای زیر بغل استفاده کنید تا میزان موهای موجود در این ناحیه را بفهمید.

وقتی صحبت از نتیجه می‌شود، باید گفت موهای زائد تقریبا برای همه افرادی که لیزر رفع موهای زائد انجام داده‌اند به طور دائمی از بین خواهد رفت. در برخی از افراد تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها رویش موها برنمی‌گردد ، اما نتایج در افراد مختلف متفاوت است. بعضی احساس می‌کنند که لازم است در طول سال هم جلسات یادآوری لیزر داشته باشند.

پرسش‌های متداول 


به طور معمول به چند جلسه لیزر نیاز است؟

بسته به منطقه‌ای که تحت درمان قرار گرفته، از ۵ تا ۱۰ جلسه درمان می‌تواند مناسب باشد. برای موهای تیره‌تر و خشن‌تر، مثل موهای ساق پا، ناحیه بیکینی و زیر بغل، با کمترین تعداد جلسه، بهترین نتیجه ایجاد می‌شود. صورت معمولا یکی از مقاوم‌ترین مناطق نسبت به درمان با لیزر است و ممکن است به جلسات بیشتری نیاز باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

پس از تکمیل دوره درمان ، بخشی از موها دیگر هرگز رشد نخواهند کرد، اما در مورد بخشی دیگر از موها ممکن است نیاز باشد سالی یکبار یا هر چند وقت یک بار مجددا یک جلسه لیزر انجام شود. موهایی که مجددا رشد می‌کنند، احتمالا نازکتر شده و رشدشان کندتر از قبل خواهد بود اما ممکن است گاه گاهی نیاز باشد مجددا یک جلسه لیزر انجام دهید تا بدنتان کاملا بدون مو باقی بماند.

فاصله بین جلسات لیزر چقدر باید باشد؟ 

به طور متوسط، جلسات درمانی در فواصل یک ماهه انجام می‌شوند. اگر سرعت رشد موها زیاد باشد، ممکن است لازم باشد فاصله جلسات کمتر باشد ، در ابتدا حتی ۲-۳ هفته یکبار، و بعد کم کم هر ۴-۶ هفته یکبار تا با کند شدن چرخه رشد مو تطبیق پیدا کنید. در صورت نیاز می‌توانید در فاصله بین جلسات شیو کنید.

آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان می‌شود؟

انرژی تولید شده توسط دستگاه لیزر موهای زائد به شکل انرژی نوری متمرکز است. بر خلاف دیگر انواع اشعه، این انرژی نوری نمی‌تواند تأثیری در سطح ملکولی بر سلول‌ها بگذارد. این مسئله به این دلیل است که این لیزر، نوعی اشعه غیر یونیزه است. اشعه‌های غیر یونیزه نمی‌توانند موجب فروپاشی مولکول‌ها شوند و بنابراین جهش سلولی ایجاد نمی‌کنند. بر خلاف اشعه ایکس که می‌تواند موجب فروپاشی مولکول‌ها شده و جهش سلولی ایجاد کند.

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری میشود؟ 

خیر، استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد در ناحیه بیکینی باعث ناباروری نمی‌شود. اگر شما قصد دارید این روش را انجام دهید، ممکن است نگران باشید که بر باروری شما تأثیر بگذارد. اما باید بگوییم که استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد نمی‌تواند باعث ناباروری شود یا مشکلی برای سلامت تخمدان‌ها ایجاد کند، زیرا تابش لیزر کنترل شده انجام می‌شود و به عمق کافی نفوذ نمی‌کند تا بتواند به تخمدان‌ها آسیب برساند.

به علاوه، لیزر از جنس انرژی نوری است و نمی‌تواند مولکول‌ها را از هم جدا کند یا بر DNA یا سلول‌ها تأثیر بگذارد. این به این دلیل است که لیزر مورد استفاده در این روش جزء نورهای یونیزه مانند اشعه ایکس نیست که بتواند به سلول‌ها در سطح مولکولی آسیب برساند.

اما اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، بهتر است تا زمانی که نوزادتان به دنیا می‌آید و یا تا پایان دوران شیردهی، از انجام این روش خودداری کنید. زیرا تحقیقات کافی برای اثرات لیزر بر حذف موهای زائد در دوران بارداری انجام نشده است.

آیا موها پس از درمان با لیزر رفع موهای زائد مجددا رشد می‌کنند؟ 

لیزر رفع موهای زائد روشی با تاثیر طولانی مدت برای کاهش موها است. این روش اگرچه می‌تواند مانع رشد موها شود، اما نتایج آن لزوما دائمی نخواهد بود، و ممکن است نیاز باشد برای حفظ نتایج گاه گاهی یک جلسه یادآوری لیزر انجام دهید. با این حال، نتایج لیزر رفع موهای زائد برای اکثر افراد بسیار موفقیت‌آمیز بوده، و رشد موها تا ۸۰٪ کاهش می‌یابد به علاوه موهایی که مجددا رشد می‌کنند نیز اغلب نازک‌تر از قبلند و رشدشان کندتر شده  وکمتر به چشم می‌آیند .

عوارض جانبی لیزر رفع موهای زائد چیست؟ 

یکی از مزیت‌های بزرگ لیزر رفع موهای زائد این است که عوارض جانبی بسیار کمی دارد. ممکن است در طی انجام درمان، زمانی که موها واقعا در حال تخریبند تا حدودی ناراحتی احساس کنید، به این معنی که احساسی شبیه به تیر کشیدن داشته باشید، اما به طور کلی لیزر درد و اسیبی ایجاد نمی‌کند.

پس از جلسات لیزر ممکن است پوستتان کمی تحریک شود. این تحریک ممکن است به شکل قرمزی، تورم، خارش یا سوزش خود را نشان دهد. این مساله طبیعی است و درست مثل سایر روش‌های رفع موهای زائد، احتمالا در عرض چند ساعت، برطرف می‌شود. ممکن است متوجه تغییرات جزئی‌ای در رنگدانه‌های پوست خود شوید – به این شکل که ممکن است مناطقی از پوست کمی روشنتر یا تیره‌تر شوند، اما این حالت معمولا موقتی است. پس از جلسات لیزر رفع موهای زائد، ممکن است پوست نسبت به لمس حساس شده و حساسیت بیشتری نسبت به نور داشته باشد. این مساله به راحتی با پوشش و محافظت مناسب از پوست در برابر خورشید ( و استفاده از ضد آفتاب مناسب) حل می‌شود.

برخی از عوارض جانبی ناخواسته لیزر رفع موهای زائد، تاول زدن، پوسته پوسته شدن و ایجاد اسکار روی پوست است. این مسائل احتمالا بیشتر زمانی رخ می‌دهند که طی یک جلسه درمان بیش از یک بار لیزر به آن منطقه تابانده شود. در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، لازم است آن ناحیه را به خوبی تمیز نگه دارید تا از عفونت جلوگیری شود.

به طور کلی، اکثر افراد پس از جلسات لیزر رفع موهای زائد به سرعت بهبود یافته و حداقل عوارض جانبی را تجربه خواهند کرد. شما خیلی زود خوب می‌شوید و حتی می‌توانید در طول زمان استراحت ناهارتان جلسه درمانی خود را انجام داده و مجددا بدون هیچ مشکلی سر کار خود برگردید.

هزینه لیزر رفع موهای زائد چقدر است؟

هزینه لیزر رفع موهای زائد در سالن‌های زیبایی مختلف ممکن است بسیار متفاوت باشد، همانطور که برای اپیلاسیون با موم هم هزینه‌های متفاوتی وجود دارد.

با شروع درمان لیزری برای رفع موهای زائد، دیگر نیازی به هزینه کردن برای اپیلاسیون با موم، کرم‌های رفع مو، تیغ و سایر روش‌های رفع موهای زائد نخواهید داشت. احتمالاً در ابتدا ممکن است مجبور باشید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید، اما به عوض در طول عمر خود هزینه‌های بیشتری را صرفه جویی خواهید کرد و دیگر نیازی به هزینه کردن برای این نوع روش‌ها نخواهید داشت. همچنین، این روش به شما زمان زیادی را نیز صرفه جویی می‌کند زیرا دیگر نیازی به صرف وقت برای شیو کردن با تیغه یا اپیلاسیون با موم نخواهید داشت.

فهرست مطالب

مشاوره رایگان