آدرس: تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی

جراحی لیفت و کشیدن پوست صورت: مزایا، عوارض و هزینه

با گذشت زمان، پوست صورت به دلیل تغییرات طبیعی مرتبط با پیری تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این تغییرات شامل کاهش ارتجاع پوست، شل شدن پوست و تغییرات در توزیع چربی در برخی از مناطق صورت می‌شود. لیفت صورت یک روش جراحی زیبایی است که شامل برداشتن پوست اضافی، صاف کردن چین و چروک‌ها، و کشیدن و سفت کردن بافت صورت می‌شود. این روش‌ها باعث بهبود و شادابی ظاهر صورت می‌شوند و آن را زیباتر می‌کنند. لیفت صورت شامل لیفت ابرو و لیفت چشم نمی‌شود، اگرچه می‌توان این دو روش را به‌طور همزمان انجام داد.

روش‌های متعددی برای رفع چین و چروک و افتادگی پوست صورت وجود دارد که جراحی لیفت صورت یکی از آنهاست.  متخصصین زیبایی در کلینیک زیبایی رازی، در جلسه مشاوره با شما در مورد انواع روش‌های مناسب صحبت کرده و بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌کنند. با جراحی لیفت صورت، پوستتان بهبود یافته و چهره شما ظاهری زیباتر و جوان‌تر خواهد داشت.برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ و ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید.

لیفت صورت چیست؟


لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت، یا ریتیدکتومی، یک روش جراحی زیبایی است که به شما کمک می‌کند جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر بیایید. این عمل جراحی باعث رفع چین و چروک‌های پوستی در ناحیه‌ی گونه‌ها و خط فک می‌شود و خصوصیات ظاهری صورت شما را بهبود می‌بخشد.

در جراحی لیفت صورت، یک فلپ پوستی در دو طرف صورت کشیده شده و بافت‌های زیرین پوست با استفاده از جراحی، برای تغییر زاویه‌ها و کانتور صورت به شکلی که صورت جوان‌تر به نظر بیاید، تغییر داده می‌شود. سپس پوست اضافی برداشته می‌شود و پس از آن بخیه زده می‌شود.

بسیاری از افرادی که تصمیم به انجام لیفت صورت می‌گیرند، عمل‌های دیگری را همزمان با لیفت صورت در نظر می‌گیرند. این عمل‌ها شامل بلفاروپلاستی (جراحی پلک)، رینوپلاستی (جراحی بینی)، پروتزهای صورت، لیفت ابرو و پیشانی، تزریق فیلرهای پوستی، زاویه‌سازی فک، لایه‌برداری شیمیایی و لیزر پوست می‌شود.

مزایای لیفت صورت


برخی از مزایای لیفت صورت در ادامه آورده شده است:

  • سفت شدن عضلات صورت
  • سفت شدن پوست شل شده
  • بهبود ظاهر و برجستگی‌های صورت
  • بازسازی چربی‌های صورت و گردن
  • رفع غبغب
  • بازگرداندن اعتماد به نفس
  • حصول نتایج طبیعی

انواع مختلف لیفت صورت کدامند؟


انواع مختلف لیفت صورت

بسته به قسمتی از صورت که باید درمان شود، جراحی‌های لیفت صورت مختلفی وجود دارد. انواع جراحی‌های لیفت صورت (فیس لیفت) عبارتند از:

لیفت صورت سنتی

لیفت صورت سنتی

روش سنتی جراحی لیفت صورت شامل برش‌هایی در اطراف گوش، خط رویش مو و زیر چانه است. در این روش، جراح پوست را از بافت‌های زیرین جدا کرده و عضلات و ساختارهای دیگری که از صورت و گردن حمایت می‌کنند را می‌کشد. در صورت لزوم، جراح چربی اضافی در ناحیه گردن و فک را نیز برداشت می‌کند. سپس پوست را در حالت طبیعی بر روی صورت قرار می‌دهد و پوست اضافه را تنظیم و برداشت می‌کند. این نوع جراحی به عنوان یک روش معمول برای درمان پیری متوسط یا شدید صورت برای افراد توصیه می‌شود.

لیفت صورت به روش SMAS (ریتیدکتومی SMAS) 

SMAS_لیفت

هدف روش لیفت صورت اسماس (SMAS: سیستم عضلانی آپونوروتیک سطحی، لایه‌ی عضلانی صورت)، یک‌سوم پایینی صورت است. در این عمل جراحی، جراح عضلاتتان را می‌کشد و پوست و یا چربی اضافی موجود در گونه‌ها را بر می‌دارد. لیفت صورت اسماس (SMAS) یکی از انواع لیفت‌های صورت سنتی است.

لیفت عمیق صورت

لیفت عمیق

در جراحی لیفت صورت عمیق،جراح اسماس (لایه‌ی عضلانی صورت)، چربی و پوست را باهم و به ‌عنوان یک واحد، لیفت می‌کند. لیفت‌های عمیق معمولاً چندین ناحیه‌ی صورت را همزمان لیفت می‌کنند.

لیفت میانی صورت

لیفت میانی صورت

در جراحی لیفت میانی صورت، ناحیه‌ی گونه‌ها درمان می‌شود. جراح چربی گونه‌ها را جابه‌جا می‌کند پوست ناحیه‌ی گونه را می‌کشد و سفت می‌کند.

مینی لیفت صورت

مینی لیفت صورت

هدف جراحی‌های مینی لیفت صورت، لیفت (بالا کشیدن) قسمت پایین صورت و ناحیه‌ی گردن است. این جراحی نسبت به سایر جراحی‌های لیفت صورت کم‌تهاجمی‌تر و سریع‌تر است. معمولاً جراحان برای کسانی که جوان‌تر هستند و فقط علائم اولیه‌ی شلی پوست دارند، مینی لیفت صورت را پیشنهاد می‌کنند.

لیفت صورت کوتونوس (پوست صورت)

 

لیفت پوست صورت

در لیفت صورت کوتونوس فقط پوست تغییر داده می‌شود و هدف آن معمولاً پایین صورت است.

کاندیدای مناسب لیفت صورت چه کسانی هستند؟


کاندید مناسب لیفت صورت

اگر شما پوستی انعطاف‌پذیر و الاستیک دارید که پس از جراحی بهبود خوبی داشته باشد، استخوان‌های محکمی داشته باشید که بتواند به خوبی پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد و سلامتی کلی خوبی داشته باشید که روند بهبودی به آن بستگی دارد، شما گزینه خوبی برای قرار گرفتن تحت این نوع عمل‌ها و بهره‌گیری از مزایای لیفت صورت هستید. همچنین اگر انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشید و پوست شما در صورت شل شده باشد که با برداشتن پوست اضافی سفت شود.

چگونه برای جراحی لیفت صورت (ریتیدکتومی) آماده شوم؟


برای آماده شدن برای جراحی لیفت صورت (ریتیدکتومی)، جراح از شما می‌خواهد که اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. آزمایش خون بدهید و معاینه شوید.
  2. داروهای خاصی مصرف کنید یا داروهایی که مصرف می‌کنید را تغییر دهید.
  3. سیگار نکشید.
  4. از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها اجتناب کنید.
  5. از مصرف آسپیرین و برخی داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب خودداری کنید، زیرا باعث افزایش خونریزی می‌شوند.
  6. از مصرف مواد مخدر خودداری کنید.

حتماً باید از دستورات قبل از جراحی پیروی کنید. پیروی از نکاتی که جراح می‌گوید، کمک می‌کند تا جراحی بهتری داشته باشید و زودتر بهبود یابید.

در طول جراحی لیفت صورت (ریتیدکتومی) چه کارهایی انجام می‌شود؟


جراحی لیفت

جراحی لیفت صورت چندین مرحله دارد. مراحل آن عبارتند از:

بیهوشی

جراح برای انجام این جراحی از بیهوشی عمومی استفاده می‌کند و یا از آرام‌بخش‌های وریدی استفاده خواهد کرد. جراح بهترین گزینه را با توجه به نوع جراحی شما انتخاب خواهد کرد.

برش

بسته به نوع جراحی لیفت صورتی که می‌خواهید انجام دهید، جراح در نواحی زیر برش‌هایی ایجاد می‌کند:

  • در خط رویش مو در قسمت شقیقه‌ها
  • اطراف گوش‌ها
  • پایین پوست سر
  • زیر چانه
  • داخل دهان

اندازه‌ی این برش‌ها نیز باتوجه به نوع جراحی لیفت صورتی که می‌خواهید انجام دهید، متفاوت خواهد بود. جراح، قبل از جراحی درباره‌ی تمام این موارد با شما صحبت خواهد کرد.

پروسه‌ جراحی

لیفت صورت عمدتاً شامل تغییر یا برداشتن پوست صورت و/یا چربی و کشیدن و سفت کردن عضلات صورت است. بسته به نوع جراحی لیفت صورتتان، جراح یکی از این موارد یا همه‌ی آن‌ها را انجام خواهد داد. جراح قبل از جراحی تمام این موارد را برای شما توضیح خواهد داد.

بستن برش‌ها

بعد از انجام عمل، جراح برش‌ها را با کمک یکی از روش‌های زیر بخیه می‌زند:

  • بخیه‌ی جذبی
  • بخیه‌هایی که بعد از چند روز باید کشیده شوند
  • چسب پوست

دوران نقاهت لیفت صورت (ریتیدکتومی) چگونه است؟


بعد از جراحی لیفت صورت، صورتتان به مدت ۲-۳ هفته کبود و متورم خواهد بود. برخی افراد زودتر و برخی دیرتر بهبود می‌یابند. در بسیاری از موارد، چند روز بعد از جراحی، جراح پانسمان‌ها را باز می‌کند. باید در ۲ تا ۳ هفته‌ بعد از جراحی چندین بار به جراحتان مراجعه کنید تا کبودی و تورم را بررسی کند و بخیه‌ها را بکشد.

تصاویر قبل و بعد لیفت صورت


قبل و بعد 2

قبل و بعد 3

خطرات و عوارض جانبی لیفت صورت چیست؟


تمامی عمل‌های جراحی، از جمله عمل لیفت صورت با خطراتی همراه هستند که عبارتند از:

  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی
  • عفونت
  • مشکلات قلبی
  • لخته‌ی خونی
  • درد و اسکار
  • ریزش مو در محل برش
  • تورم طولانی مدت
  • مشکلات بهبود زخم

هزینه لیفت پوست صورت


هزینه عمل جراحی لیفت صورت به عوامل زیر بستگی دارد:

  • اجرت جراح
  • هزینه‌ امکانات بیمارستانی و جراحی
  • هزینه‌ بیهوشی
  • محل جغرافیایی
  • نوع عمل انجام‌شده

پرسش‌های متداول


ماندگاری لیفت صورت چقدر است؟

جراحی لیفت صورت به شما کمک می‌کند تا صورت و گردنتان جوان‌تر و بلندتر به نظر برسند. با این حال، نتایج این جراحی به صورت دائمی نیستند. در طول زمان و با پیشروی سن، ممکن است پوست صورت دوباره شل شود و علائم افتادگی ظاهر شود. به طور کلی، می‌توان انتظار داشت که نتایج جراحی لیفت صورت تا ۱۰ سال در طول زمان ماندگاری داشته باشند.

لیفت صورت چقدر درد دارد؟

لیفت صورت، اغلب درد خیلی کمی دارد، اما ممکن است به خاطر تورم، در صورتتان احساس کوفتگی عمیق و سنگینی داشته باشید. پانسمان صورت در قسمت چانه، در شب اول کمی احساس خفگی ایجاد می‌کند.

چقدر طول می‌کشد تا بعد از جراحی لیف صورت، ظاهری طبیعی داشته باشیم؟

بعد از ۲-۴ هفته، ظاهرتان خواهد شد. به خاطر داشته باشید که جراحی لیفت صورت باعث جلوگیری از روند طبیعی پیری نمی‌شود؛ درنتیجه به بیماران توصیه می‌شود که همچنان از پوست خود مراقبت کنند و سبک زندگی سالمی داشته باشند.

بعد از جراحی لیفت صورت چه کارهایی نباید انجام دهید؟

  1. روی صورتتان یخ قرار ندهید.
  2. تا یک هفته خم نشوید و اشیای سنگین را بلند نکنید.
  3. به صورت و سرتان ضربه نزنید.
  4. به مدت ۱-۲ هفته بعد از جراحی، در زمان خوابیدن سرتان را بالا قرار دهید.

فهرست مطالب

مشاوره رایگان