آدرس: تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی

بوتاکس دور چشم: رفع چین و چروک اطراف چشم با تزریق بوتاکس

 خطوط پنجه کلاغی به چین و چروک ریز اطراف چشم گفته می‌‌شود که شکل آنها شبیه پنجه پرنده می‌باشد. گاهی باید خطوط پنجه کلاغی، خط خنده نیز گفته می‌‌شود زیرا در هنگام خندیدن به لبخند زدن بیشتر توجه می‌‌نماید. خوشبختانه می‌توان با تزریق بوتاکس به طرز موفقیت آمیزی چین و چروک و خطوط حاصل از بالا رفتن سن را از بین برد و به جوان سازی صورت کمک کرد. تزریق بوتاکس یک روش سرپایی و رایج برای درمان خطوط پنجه کلاغی صورت است که باعث می‌شود عضلات اطراف چشم شل شوند و از شدت چین و چروک صورت کاسته شود.

علت چروک دور چشم چیست؟


هنگامی که در آینه با علائم پیری روبرو می‌شویم، ممکن است احساس افسردگی و ناامیدی کنیم. اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید و می‌خواهید چین و چروک‌های زیر چشم خود را کاهش داده و صورتی جوان‌تر و تازه‌تر داشته باشید، می‌توانید از بوتاکس برای رفع این مشکلات و خطوط پنجه کلاغی استفاده کنید. با جوان‌سازی صورت و کاهش چین و چروک‌ها، احساس بهتری خواهید داشت.

با گذشت زمان و پیری، انعطاف‌پذیری پوست به طور طبیعی کاهش می‌یابد و جوانی و شادابی پوست تغییر می‌کند. در دوران جوانی، چین و چروکی روی سطح پوست وجود ندارد و اعتماد به نفس حفظ می‌شود. اما با گذشت زمان و کاهش تولید کلاژن در پوست، پوست قابلیت انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد.

از آنجایی که نمی‌توانیم کاملاً از ظهور چین و چروک ناشی از پیری جلوگیری کنیم، اما برخی عوامل می‌توانند باعث عمق بیشتر چین و چروک و خطوط روی پوست شوند، از جمله: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، مصرف دخانیات و کاهش کلاژن موجود در پوست.

بوتاکس چیست؟


 بوتاکس یک محصول قابل تزریق است که با هدف از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز روی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوتاکس باعث می‌شود که به طور موقت عضلات پیشانی و اطراف چشم شل شوند و چین و چروک از بین برود و صورت ظاهری جوان تر پیدا کند. ماندگاری بوتاکس با توجه به شرایط بیمار می‌‌تواند حدود ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد. پس از تزریق بوتاکس بدون نیاز به انجام سایر روش‌های زیبایی از قبیل لیفت صورت شما می‌توانید به طور موقت شاهد از بین رفتن چین و چروک خود باشید. پزشکان از بوتاکس برای موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • از بوتاکس برای زاویه سازی ابرو استفاده می‌شود. در این روش پزشک ایجاد یک قوس زیبا در ابرو می‌پردازد و به کمک ابرها را بالاتر می‌آورد تا چشم‌ها بازتر شوند و خطوط ریزی که روی تیغه بینی به وجود آمده اند و در هنگام لبخند زدن دیده می‌‌شوند از بین بروند.
  • التهاب بینی را کاهش می‌دهد.
  • برخی از افراد در هنگام صحبت کردن دچار افتادگی بینی می‌شوند که بوتاکس به رفع این مشکل کمک می‌‌کند.
  • لبخند لثه ای را درمان می‌کند.
  • خطوط اطراف دهان ناشی از بالا رفتن سن را برطرف می‌کند.
  • خطوط عمودی روی لب را برطرف می‌‌کند به خصوص این خطوط در افراد سیگاری بیشتر جلب توجه می‌کنند.
  • چین و چروک روی چانه را از بین می‌برد تا در هنگام صحبت کردن کمتر دیده شوند.
  • خطوط روی گردن را برطرف می‌کند.
  • از دندان قروچه جلوگیری می‌کند و اختلال مفصل تمپومندیبولار را بهبود می‌بخشد.
  • از تعریق بیش از حد صورت، کف دست، زیر بغل و کف پا جلوگیری می‌کند.

 

 

مزایای تزریق بوتاکس اطراف چشم چیست؟


مزایای تزریق بوتاکس اطراف چشم چیست

بوتاکس یک ماده طبیعی بسیار ایمن است که پس از تزریق به درون عضله باعث شل شدن آن خواهد شد. هنگامی‌ که بوتاکس در چین و چروک اطراف چشم و روی پیشانی تزریق می‌‌شود باعث از بین رفتن آنها خواهد شد. نتایج حاصل از تزریق بوتاکس حدود ۳ تا ۴ ماه باقی می‌ماند. پزشکان از بوتاکس برای از بین بردن خطوط بین ابروها، خطوط پنجه کلاغی اطراف گوشه چشم، خطوط افقی روی پیشانی و ابرو استفاده می‌کنند. می‌توان از بوتاکس برای شکل دهی به ابروها و درمان خطوط عمودی روی لب استفاده کرد.

تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم


پزشکان با استفاده از روش‌های مختلف، برای رفع چین و چروک‌های صورت از تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند. آن‌ها با توجه به نحوه ظاهر چروک و ساختار صورت هر بیمار، فرایند تزریق را انجام می‌دهند. بطور کلی، ۴ الگو برای خطوط پنجه کلاغی صورت وجود دارد که شامل خطوط کامل، خطوط قسمت پایین، خطوط قسمت مرکزی و خطوط قسمت فوقانی می‌شود. تزریق بوتاکس باید با الگوی چروک اطراف چشم مطابقت داشته باشد.

قبل از اقدام به تزریق بوتاکس، مراجعه به پزشکی که در زمینه تزریق بوتاکس مهارت دارد و ساختارهای منحصر به فرد صورت هر بیمار را می‌شناسد، ضروری است. این اقدام به شما کمک می‌کند تا نتایج مطلوبی از درمان به دست آورید.

فرایند درمان چگونه انجام می‌شود؟


پزشک پس از انجام معاینات اولیه و بررسی سابقه پزشکی بیمار از کمپرس یخ استفاده می‌‌کند تا ناحیه مورد نظر بی حس شود. کمپرس یخ باعث می‌‌شود که از کبود شدن صورت جلوگیری گردد و بیمار در طول درمان دچار درد نشود. سپس پزشک به کمک یک سوزن بسیار ریز به تزریق بوتاکس خواهد پرداخت. کل فرایند تزریق در کمتر از چند دقیقه انجام خواهد شد و معمولاً بیمار دچار هیچ گونه درد نخواهد شد. هنگامی ‌که شما به یک پزشک با تجربه مراجعه می‌کنید و فرایند درمان به طور صحیح انجام خواهد شد و شما دچار هیچ مشکلی نمی‌شوید.

 

 

پس از تزریق بوتاکس چه اتفاقی رخ می‌دهد؟


پس از تزریق بوتاکس چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

بوتاکس کمک یک سوزن بسیار کوچک به درون خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم تزریق می‌گردد. یک جراح پلاستیک باتجربه می‌‌تواند از میزان درد، تورم و کبودی ناشی از تزریق بوتاکس بکاهد. از آنجا که خطوط پنجه کلاغی یک ناحیه کوچک در اطراف چشم را پوشش می‌‌دهند فرایند تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه طول می‌کشد. می‌توان در کنار تزریق بوتاکس از سایر روش‌های درمانی نیز استفاده کرد و همچنین علاوه بر درمان خطوط پنجه کلاغی صورت از بوتاکس برای رفع سایر چین و چروک روی پوست از قبیل خط اخم و سایر چروک استفاده نمود.

بوتاکس تا چند اندازه می‌تواند خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم را از بین ببرد؟


بوتاکس تا چند اندازه می‌تواند خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم را از بین ببرد؟

در یک تحقیقی که اخیرا انجام شده است پزشکان به این نتیجه رسیده اند که تزریق بوتاکس در اطراف چشم می‌‌تواند نتایج کاملاً قابل توجهی را به وجود بیاورد. در این تحقیق بیماران به مدت ۷ ماه تحت بررسی قرار گرفته اند و اکثر آنها نتایج بسیار خوبی را از درمان به دست آورده بودند. تعداد زیادی از بیماران در سه روز اول پس از تزریق بوتاکس شاهد نتایج قابل توجهی بودند و پس از آنکه عضله صورت شروع به شل شدن نمود چروک اطراف چشم به طور کامل از بین رفت. ماندگاری نتایج حاصل از تزریق بوتاکس با توجه به فاکتورهای متعددی از قبیل سن، نوع پوست و عمق چین و چروک صورت حدود ۴ ماه طول خواهد کشید.

دوران بهبود پس از تزریق بوتاکس


معمولا دوران بهبود پس از تزریق بوتاکس بسیار کوتاه است و تعداد زیادی از بیماران می‌‌توانند پس از تزریق فوراً به محل کار خود برگردند بدون آن که دچار عارضه جانبی خاصی شوند. شما می‌توانید همان روز صورت خود را بشویید و آرایش کنید اما باید از ماساژ دادن یا دستگاهی کردن چشم خود اجتناب نمایید تا از حرکت کردن بوتاکس به سایر نقاط صورت جلوگیری شود. پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد تا یک ساعت پس از تزریق بوتاکس عضلات ناحیه مورد نظر را حرکت دهید. به حرکت درآوردن بیش از حد از عضلات صورت کاملاً ضروری می‌‌باشد. این امر باعث می‌‌شود که بوتاکس به سرعت و به طور دقیق درون عضله مورد نظر قرار بگیرد. شما می‌توانید به توصیه پزشک در حالت نشسته یا خوابیده به انجام حرکات ورزشی بپردازید.

عوارض جانبی بوتاکس چیست؟


بوتاکس یک روش درمانی ایمن است و دوره بهبود بسیار کوتاهی دارد، اما همیشه احتمال وقوع عوارض جانبی وجود دارد. برخی از بیماران پس از تزریق بوتاکس ممکن است دچار درد یا کبودی شوند، و برخی دیگر احساس وحشت از تزریق دارو دارند. بنابراین، مراجعه به یک پزشک با تجربه ضروری است تا احتمال وقوع عوارض جانبی حاصل از تزریق بوتاکس به حداقل برسد. پزشکی که تجربه طولانی در زمینه تزریق بوتاکس دارد می‌تواند شما را به اهدافی که از درمان دارید برساند. برخی از عوارض جانبی تزریق بوتاکس شامل ریزش شدید اشک از چشم، خشکی پوست اطراف محل تزریق، افتادگی پلک، سردرد و از بین رفتن مطابقت ابروها می‌شوند.

هنگامی‌ که شما تزریق بوتاکس را شروع می‌کنید، باید همه مراحل درمان را ادامه دهید تا ماندگاری بوتاکس افزایش یابد. علاوه بر این، انواع مختلفی از داروها مانند میوبلاک، دیسپورت و زئومین وجود دارند که عملکردی شبیه به بوتاکس دارند. با این حال، نباید این داروها را به جای یکدیگر استفاده کرد زیرا از نظر دوز و قدرت، با یکدیگر برابر نیستند.

سوالات متداول درباره تزریق بوتاکس


سوالات متداول درباره تزریق بوتاکس

چه افرادی متقاضی مناسبی برای تزریق بوتاکس هستند؟

بوتاکس یک روش ایمن و موثر برای افرادی است که از چین و چروک روی سطح پوست خود ناراحت هستند. اما گروه‌های زیر مجاز به تزریق بوتاکس نمی‌باشند:

  • افرادی که دچار بیماری‌های عصبی عضلانی از قبیل اسکلروزیس آمیوتروفیک جانبی، انجام لامبرت ایتون، یا میاستنیا گریوز هستند.
  • افرادی که در محل تزریق دچار عفونت فعال هستند.
  • زنانی که در دوران بارداری و شیردهی به سر می‌برند.

چرا زنان شیرده و باردار نمی‌توانند به تزریق بوتاکس بپردازند؟

هیچ گونه شواهدی مبنی بر ارتباط بین تزریق بوتاکس و نقایص مادرزادی یا آسیب دیدگی جنین وجود ندارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما تصور کنید تزریق بوتاکس می‌تواند باعث آسیب رساندن به جنین شود با این حال شواهد علمی کافی نیز وجود ندارد که نشان دهد بوتاکس به جنین آسیب نمی‌رساند. به ترتیب پزشکان ترجیح می‌دهند اینگونه تصور کنند که مزایای بوتاکس کمتر از معایب آن است و به تزریق بوتاکس در زنان باردار یا زنانی که در دوران شیردهی به سر می‌برند نخواهند پرداخت.

آیا تزریق بوتاکس به طور مداوم ضرر دارد؟

مصرف هیچ دارویی به مدت طولانی توصیه نمی‌‌شود. در خصوص بوتاکس نیز تحقیقات متعددی در ارتباط با بیمارانی که از این محصول برای بیماری‌های نورولوژیکی استفاده کرده‌ اند انجام شده است. طی چند سال گذشته که از بوتاکس استفاده شده است هیچ گونه عوارض منفی و مسمومیت بوتاکس گزارش نشده است. این تحقیقات بر روی بیمارانی انجام شده که چندین مرتبه به تزریق بوتاکس پرداخته اند. به این ترتیب می‌توان با اطمینان گفت که تزریق بوتاکس هیچ گونه خطری ندارد.

آیا بوتاکس به سرعت شروع به اثر گذاری می‌کند؟ ماندگاری آن چقدر است؟

پاسخ این سوال منفی است و معمولاً یک یا دو روز پس از تزریق بوتاکس شما شاهد شل شدن عضلات خود خواهید بود. در اکثر افراد حدود یک هفته طول می‌‌کشد تا شاهد نتایج حداکثری بوتاکس باشند. نتایج حاصل از تزریق بوتاکس حدود ۳ تا ۴ ماه باقی می‌‌ماند و افرادی که به طور منظم به تزریق بوتاکس می‌‌پردازند ادعا می‌‌کند که ماندگاری آن تا ۶ ماه افزایش پیدا می‌کند.

آیا در صورت عدم تزریق مجدد بوتاکس چروک صورت بدتر می‌شوند؟

پاسخ به این سوال منفی است. پس از اینکه اثر بوتاکس از بین می‌رود، چروک‌های روی صورت به هیچ عنوان بدتر نمی‌شوند و صورت شما به حالت قبلی برمی‌گردد. بنابراین، شما دچار شل شدگی و افتادگی پوست ناشی از تزریق بوتاکس نخواهید شد. به طور کلی، تزریق بوتاکس معمولاً باعث کاهش چین و چروک‌های صورت به مدت طولانی می‌شود و حتی پس از اتمام اثر بوتاکس، ظاهر صورت تغییر نمی‌کند.

زمانی که شما دیگر به تزریق بوتاکس نمی‌پردازید، عضلات بدن شروع به ترمیم و بازسازی خود می‌کنند و در هنگام انجام برخی حرکات خاص، چین و چروک در آن نواحی قابل مشاهده خواهند بود.

آیا پس از تزریق بوتاکس می‌توان حرکات صورت را احساس کرد؟

تزریق بوتاکس یک هنر محسوب می‌شود و سخت ترین قسمت آن نتایج طبیعی و بدون تغییر در حرکات صورت می‌باشد. هنگامی ‌که شما به یک پزشک با تجربه مراجعه می‌کنید نتایج کاملاً طبیعی را به دست خواهید آورد و هیچ گونه تغییری در حرکات صورت شما ایجاد نخواهد شد. پس از تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی نباید این ناحیه حالت منجمد پیدا کند. تزریق بوتاکس در اطراف لب نباید بر زیبایی لبخند تاثیر بگذارد. بهترین اقدام برای کسب نتایج دلخواه از درمان مراجعه به یک پزشک با تجربه و استفاده از بهترین نوع بوتاکس و دوز مناسب آن است.

فهرست مطالب

مشاوره رایگان