آدرس: تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی

تزریق چربی در صورت و بدن: کاندیدای مناسب تزریق، نتیجه

عمل تزریق چربی که با عنوان پیوند چربی هم شناخته می‌شود، برای چاق‌تر کردن اجزای صورت یا بدن یک فرد با استفاده از چربی‌های طبیعی بدن خودش انجام می‌گیرد. هدف از تزریق چربی در صورت و بدن، رفع چین و چروک‌ها و پر کردن قسمت‌هایی از صورت یا بدن است که ظاهر چروکیده یا گود افتاده پیدا کرده است.

تزریق چربی در صورت و بدن

اجرای عمل جراحی بینی می‌تواند منجر به کاهش بافت جای زخم و بهبود عوارض پوستی شود. در این عمل، از سلول‌های چربی خود بیمار برای تزریق استفاده می‌شود، بنابراین خطر ریزش بافت چربی توسط بدن وجود ندارد. بافت چربی که از طریق لیپوساکشن یا روش‌های دیگر از بخش‌های دیگر بدن برداشت می‌شود، می‌تواند برای زیبایی و برجسته‌سازی قسمت‌های دیگری از بدن استفاده شود.

تزریق چربی یک عمل زیبایی است که امروزه به طور فزاینده‌ای برای زیباسازی و چاق کردن اجزای صورت، لب‌ها ، گونه‌ها ، چانه، سینه‌ها  و باسن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این عمل برای رفع چین و چروک‌ها و گودی زیر چشم‌ها و نیز جوانسازی گردن و دست‌ها  استفاده کرد. متخصص کلینیک زیبایی رازی در جلسه مشاوره در مورد نتایج مورد انتظارتان با شما صحبت می‌کند و یک ارزیابی کلی از ناحیه مورد عمل انجام می‌دهد و از این طریق تعیین می‌کند که آیا شما کاندیدای خوبی برای عمل تزریق چربی هستید یا خیر. به این ترتیب متخصص پوست و مو یک برنامه اختصاصی متناسب با اهداف خاص شما برایتان طراحی خواهد کرد.
برای کسب اطلاعات و مطرح کردن سؤالات خود در خصوص تزریق چربی یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ و ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید.

تزریق چربی چیست؟


تزریق چربی یکی از روش‌های زیبایی با حداقل تهاجم و نتایج طبیعی است. این روش برای افرادی که به دنبال برجسته‌سازی سینه و باسن خود و یا رفع لاغری ناشی از پیری در صورت و دست‌های خود هستند، مناسب است. با تزریق چربی، می‌توانید حجم نواحی خاصی از بدن خود را افزایش دهید و خطوط و چروک‌های موجود در آن را برطرف کنید. موفقیت این روش به کیفیت برداشت چربی و نحوه تزریق آن بستگی دارد. با تزریق چربی، جراح زیبایی می‌تواند فرم زیباتر و جوان‌تری به بدن و صورت شما بدهد. این روش به افراد زیادی کمک کرده است تا به زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری دست پیدا کنند.

کاندیداهای مناسب برای تزریق چربی


بهترین کاندیداها برای عمل تزریق چربی افرادی هستند که:
• در صورتشان جای زخم‌هایی مانند جای جوش وجود دارد.
• صورتشان لاغر شده است.
• پیری باعث افتادگی گونه‌ها و ایجاد چین و چروک در صورتشان شده است.
• افتادگی‌های خفیف پوست در قسمت‌هایی از بدن از قبیل ناحیه اطراف سینه‌ها ( افتادگی سینه ) وجود دارد.
• پوستی با انعطاف‌پذیری و کیفیت خوب داشته باشد.

نواحی قابل درمان با روش تزریق چربی


استفاده از تزریق چربی می‌تواند برای افزایش حجم و درمان عوارض پوستی در نواحی مختلف استفاده شود. چربی می‌تواند برای پُر کردن لب‌ها، چانه، گونه‌ها، گودی زیر چشم‌ها، جای جوش و همچنین کمک به بهبود آسیب‌های پوستی ناشی از جراحی و آسیب دیدگی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، استفاده از تزریق چربی برای افزایش حجم و جوانسازی پوست در مناطقی مانند پشت دست‌ها، باسن و سینه نیز رایج شده است. به طور کلی، تزریق چربی یک روش ایده‌آل برای پر کردن گودی‌ها، کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت به منظور جوانسازی پوست است.

روش تزریق چربی


روش تزریق چربی

روش‌های مختلفی برای تزریق چربی وجود دارد که روش مناسب از بین آنها بر اساس ناحیه مورد عمل انتخاب می‌شود. معمولاً چربی از ناحیه‌هایی مانند شکم، ران‌ها و پهلوها برای تزریق برداشته می‌شود. برای برداشت چربی، یک بریدگی کوچک در اطراف ناف انجام می‌شود و سپس چربی با استفاده از لوله‌های ریز مخصوصی به نام کانولا برداشته می‌شود. این کانولاها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند چربی را به شکل ذرات کوچکی استخراج کنند تا تزریق آنها با دقت بیشتری امکانپذیر باشد و سلول‌های چربی بیشتری هم بتوانند زنده بمانند.

چربی می‌تواند به صورت دستی یا با استفاده از روش لیپوساکشن برداشته شود. سپس چربی برداشت شده وارد مرحله خالص‌سازی می‌شود تا سلول‌های زنده آن از ناخالصی‌ها و مواد غیرضروری جدا شوند. سپس چربی خالص شده به درون ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. تزریق چربی در این مرحله با استفاده از کانولاهای کوچک مخصوصی که به منظور افزایش هر چه بیشتر تعداد سلول‌های چربی زنده طراحی شده‌اند، انجام می‌شود.

در مرحله خالص‌سازی، چربی در دستگاه سانتریفوژ قرار می‌گیرد تا سلو‌ل‌های زنده آن از مایعات، ناخالصی‌ها و مواد غیرضروری جدا شود. سپس این سلول‌های زنده از طریق چند تزریق کوچک و ماهرانه به نقاط از پیش تعیین شده در صورت شما تزریق می‌شود تا فرم و حجم مورد نظر شما در آن ایجاد شود.

 

 

بعد از عمل تزریق چربی

نتایج عمل تزریق چربی ممکن است به خاطر ورم و کبودی که در محل عمل وجود دارد، بلافاصله بعد از پایان کار، قابل مشاهده نباشد. اما طی چند هفته بعد از آن که علائم ورم و کبودی به تدریج فروکش می‌کند، بیمار می‌تواند چاق شدن جایگاه‌های محل تزریق چربی و نیز لاغری به وجود آمده در نواحی اهدا کننده به وضوح ببیند.

 

 

بهبودی بعد از عمل


پس از پایان عمل تزریق چربی احتمالاً ورم و سوزش مختصری را در نقاطی که چربی از آنها برداشته شده است، احساس خواهید کرد. این عوارض معمولاً تا حدود یک الی دو هفته بعد ادامه خواهد داشت و بعد از آن بیمار می‌تواند به محل کار خود باز گردد یا فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرد. برای کاهش ورم موضعی و کمک به تخلیه بهتر ضایعات توسط سیستم لنفاوی بدن می‌توانید روش نواحی محل تزریق و محل برداشت چربی، کمپرس سرد بگذارید. به خاطر داشته باشید که تا چند هفته بعد از عمل تزریق چربی باید از هر گونه فعالیت ورزشی شدید خودداری کنید، اما پیاده‌روی آرام می‌تواند در رفع ورم و جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون مؤثر باشد.

مزایای تزریق چربی


مزایای تزریق چربی
• اصلاح ظاهر لاغر صورت و رفع افتادگی پوست و چین و چروک‌های موجود در آن
• چاق کردن اجزای صورت و سایر قسمت‌های بدن
• دستیابی به نتایجی ماندگارتر و بادوام‌تر از نتایج تزریق ژل
• استفاده از چربی بدن خود فرد
• روشی با حداقل تهاجم
• کاهش درد و به حداقل رسیدن زمان بهبودی بعد از عمل
• عدم احتمال پس زدن چربی پیوندی به وسیله بدن و یا تشکیل کپسول که از عوارض کاشت ایمپلنت می‌باشد.
• ایجاد نتایجی با ظاهر و حس کاملاً طبیعی

نتایج تزریق چربی تا چه مدت دوام دارد؟


موفقیت عمل تزریق چربی و ماندگاری نتایج حاصل از آن به عوامل زیر بستگی دارد:

۱. برداشت چربی به نحوی که اغلب سلول‌های برداشته شده، زنده باقی بمانند.
۲. خالص‌سازی چربی به نحو مناسب به طوری که ناخالصی‌ها و مواد غیرضروری موجود در آن از قبیل سلول‌های مرده و مایعات اضافی حذف شوند.
۳. تزریق سلول‌های چربی به صورتی که شانس زنده ماندن سلول‌ها در محل جدید به حداکثر ممکن برسد.
۴. محافظت از سلول‌ها بعد از آنکه در محل جدید تزریق شدند.

ماندگاری نتایج نهایی بسیار به روش‌ها و تکنیک‌های تزریق وابسته است. برای جلوگیری از آسیب دیدگی سلول‌ها، لازم است سلول‌ها با فشار کم تزریق شوند. همچنین، تزریق سلول‌های چربی باید به صورت قطره‌های بسیار ریز انجام شود تا بافت‌های اطراف بتوانند به خوبی به سلول‌های تزریق شده خونرسانی کنند و این عمل به سرعت و کیفیت بالا انجام شود.

در صورتی که حجم چربی تزریق شده بسیار زیاد باشد، تنها سلول‌های حاشیه‌ای توده تزریق شده قادر به دریافت خون هستند، در حالی که سلول‌های عمقی که در داخل این توده قرار دارند، به مقدار کافی خون و مواد غذایی نمی‌توانند دسترسی پیدا کنند و در نتیجه این سلول‌ها به سرعت از بین می‌روند.

به طور کلی، نتایج تزریق چربی در مناطقی از بدن که حرکت کمتری دارند، بهتر از قسمت‌هایی هستند که تحرک زیادی دارند.

خطرات و عوارض


در مورد عمل تزریق چربی نیز همانند هر عمل زیبایی دیگری، خطر بروز عفونت، بی‌حسی و آسیب‌دیدگی عصب هم در ناحیه اهدا کننده و هم در محل تزریق چربی وجود خواهد داشت. احتمال تغییر خفیف رنگ پوست و تشکیل بافت جای زخم در محل بریدگی‌ها نیز وجود دارد. شایع‌ترین عارضه ناشی از عمل تزریق چربی، توزیع غیریکنواخت و ناپیوسته چربی در ناحیه پذیرنده است که باعث می‌شود نتایج رضایت‌بخشی از این عمل به دست نیاید.

هزینه تزریق چربی


هزینه‌های عمل تزریق چربی تا حد زیادی به ناحیه‌ای از بدن که عمل تزریق در آن انجام می‌شود و نیز به موقعیت جغرافیایی کلینیک محل جراحی، استفاده از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی برای بیمار و میزان تجربه و مهارت جراح بستگی دارد.

فهرست مطالب

مشاوره رایگان