آدرس: تهران، میدان سلماس، ضلع شرقی میدان، پلاک 21، واحد 1 کلینیک تخصصی پوست و مو رازی

رفع خط اخم با تزریق بوتاکس و ژل

 

chinpishani

اگرچه چین‌وچروک‌های پیشانی می‌توانند در هر سنی قابل مشاهده و آشکار باشند، اما به طور عمومی این نوع چین‌وچروک‌ها به عنوان یکی از نشانه‌های بارز پیری در نظر گرفته می‌شوند. چین‌وچروک‌های پیشانی به صورت خطوط افقی ظاهر می‌شوند و در سراسر پوست پیشانی امتداد دارند. همچنین، ممکن است در نزدیکی ابروها خطوط عمودی کوچکی را مشاهده کنید. وقتی سطح کلاژن و الاستین کاهش می‌یابد، که این مواد مسئول حفظ صاف و بدون چین‌وچروک بودن پوست در جوانی هستند، چین‌وچروک‌هایی بر روی پیشانی شکل می‌گیرند. روش‌های مختلفی برای کاهش، رفع و حذف چین‌وچروک‌های پیشانی و خطوط اخم وجود دارند که به چهره فرد ظاهری جوان‌تر می‌بخشند.

 متخصصین ما در کلینیک رازی شدت چین‌وچروک‌ها را ارزیابی می‌کنند و بسته به محل بروز آنها مناسب‌ترین روش درمانی را به شما پیشنهاد خواهند کرد. این روش‌های درمانی عبارتند از: بازسازی و جوانسازی پوست به‌وسیله لیزر فرکشنال، میکرونیدلینگ، تزریق بوتاکس، تزریق ژل و لیفت پیشانی و ابرو. این روش‌های درمانی در کاهش میزان چین‌وچروک‌های پیشانی، خطوط اخم و رفع نشانه‌های افزایش سن بسیار مؤثرند و به چهره فرد ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر می‌بخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رفع خط اخم و چین‌ و چروک پیشانی یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۳۳۴۰۲۹ و ۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید.

علت بوجود آمدن چین‌ و چروک پیشانی و خطوط اخم


chinpishani4

با گذشت زمان و افزایش سن، حالت کشسانی پوست کاهش می‌یابد و این موضوع عامل اصلی بروز چین و چروک در پیشانی است. با پیر شدن بدن، روند تقسیم سلولی کاهش پیدا می‌کند و لایه درمیس پوست (لایه میانی پوست) نیز شروع به نازک شدن می‌کند. سلول‌های چربی زیر لایه درمیس خشک می‌شوند و به علت کمبود امولسیون آبی-لیپیدی تولیدی غدد چربی، رطوبت پوست کاهش می‌یابد و پوست خشک‌تر می‌شود.

تارهای کلاژن که از ساختار لایه‌های پوست محافظت می‌کنند، ضعیف و نازک می‌شوند. همچنین، پروتئین الاستین در بافت همبند آسیب می‌بیند و خاصیت کشسانی پوست تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در این حالت، پوست نمی‌تواند خود را بازسازی کند و پوست دچار افتادگی و شلی می‌شود و چین و چروک‌ها بر روی پوست پیشانی بروز می‌کنند.

هنگامی که حالت کشسانی پوست کاهش می‌یابد، با ایجاد حالاتی در چهره، پوست دیگر قادر به حفظ بافت قبلی خود نیست. با تکرار کردن حالات احساسی در چهره به یک عادت تبدیل می‌شود و پوست نمی‌تواند به وضعیت سابق خود بازگردد. با برجسته شدن خطوط، خطوط اخم ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، هنگامی که در هنگام نگرانی، به‌طور مداوم حالت نگرانی به چهره می‌دهیم، می‌تواند موجب بروز چروک‌هایی در راستای خطوط اخم در پیشانی شود.

رفع خط اخم


امروزه روش‌های متعددی برای رفع چین و چروک صورت و به خصوص خط اخم وجود دارد. جراحی لیفت، لیفت با نخ و البته تزریق ژل و یا بوتولونیوم که به بوتاکس مشهور است از روش‌های رایج رفع خوصص اخم به حساب می‌آیند.

تزریق ژل و بوتاکس یکی از راحت‌ترین، کم عارضه‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ می‌باشد. وجود چنین مزایایی، موجب استقبال گسترده‌ای از این روش‌ها شده است. در ادامه این مقاله به بررسی رفع خط اخم با استفاده از بوتاکس و ژل میپردازیم.

رفع خط اخم با تزریق بوتاکس

risquesinjectionssilicone

بوتاکس (Botox) نام تجاری برای ماده‌ای به نام بوتولونیوم تاکسین یا سم بوتولونیوم است. این ماده از فعالیت زیستی باکتری بوتالینیوم به دست می‌آید و به طور قابل توجهی سمی و مضر برای انسان است. با این حال، در دزهای کم، خواص درمانی این ماده برای رفع برخی مشکلات در بدن انسان استفاده می‌شود.

استفاده از بوتاکس علاوه بر کاربردهای درمانی، در روش‌های زیبایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، کاربردهای اصلی بوتاکس در زمینه زیبایی شامل رفع چین و چروک، خطوط اخم، خطوط لبخند و پنجه کلاغی است. تزریق بوتاکس باید توسط یک فرد متخصص و با تجربه انجام شود که با میزان و دز مورد نیاز و روش تزریق آشنا باشد.

عمل کرد بوتاکس اینگونه است که با فلج موقتی اعصاب درون عضلات از حرکت کردن آنها جلوگیری میکند. برای مثال پس از تزریق بوتاکس برای رفع خط اخم فرد نمیتواند عضلات پیشانی خود را تکان دهد و این مسئله در واقع میتواند موجب از یاد بردن عادت اخم کردن بشود و فرم و حالت پیشانی فرد را تغییر دهد.

توضیح کامل‌تر عملکرد بوتاکس به اینگونه است که چند قطره از بوتاکس به درون ماهیچه ایجادکننده خطوط و چروک‌ها تزریق می‌شود. بوتاکس مانع از ارسال تکانه‌های عصبی به ماهیچه شده و ماهیچه را شل می‌کند.

بوتاکس، ماهیچه‌های بیش‌ازحد فعال صورت را به حالت استراحت درمی‌آورد و از انقباض عضلات جلوگیری می‌کند. این امر از بروز خطوط دینامیکی که در هنگام اخم کردن توسط عضلات صورت ایجاد می‌شوند (خطوط اخم) پیشگیری می‌کند.

وقتی عضلات شل شوند پوست روی عضله صاف‌تر شده و چین‌وچروک‌های پیشانی محو و ناپدید می‌گردند. ظرف چند روز پس از انجام درمان، خطوط روی صورت کاهش می‌یابد و با تکرار درمان، این خطوط کاملاً رفع خواهند شد.

درمان چروک اخم پیشانی با بوتاکس نتایج چشمگیری به همراه دارد و مدت ماندگاری نتایج آن معمولاً ۳ تا ۶ ماه است. برنامه‌ریزی زمان در درمان چین‌وچروک‌ها با بوتاکس اهمیت بسیاری دارد، برای اینکه نتایج، ماندگاری طولانی‌مدت‌تری داشته باشد بسیار مهم است که درمان تکمیلی را قبل از دوباره فعال شدن عضله انجام شود.

رفع خط اخم با ژل

chinpishan9i

امروزه برندهای متعددی از ژل‌ها در بازار موجود‌ هستند. اما عملکرد همگی‌ آنها تقریبا به یکی شکل است. ژل ها نقش پرکنندگی فرو رفتگی‌های صورت را ایفا میکنند و از ماده ای به نام هیالورنیک اسید تشکیل شده اند که زنجیره ای هیدروکربنی استو در بدن انسان بالغ به طور طبیعی ۱۵ گرم از این ماده وجود دارد و روزانه ۳۰ درصد آن تجزیه شده و مجدد بازتولید میگردد. وظیفه این ماده جذب رطوبت و به تبع آن مواد مغذی در پوست بوده و نقش به سزایی در ترمیم زخم‌ها ایفا میکند.

ژل و پرکننده‌های پوستی با بافت‌های اطراف سازگاری دارند و از هیالورونیک اسید یعنی مواد طبیعی درون پوست ساخته می‌شوند. پرکننده‌های پوستی می‌توانند به تقویت و بازیابی قوام و استحکام پوست کمک کنند.

این مواد با استفاده از تکنولوژی بهبود یافته‌اند تا به لایه مناسب پوست بهتر وارد شده و تأثیرشان دوام بیشتری داشته باشد. ژوویدرم و رستیلن دو نوع از پرکننده‌های پوستی هستند که از اسید هیالورونیک ساخته‌ شده‌اند.

اسید هیالورونیک ماده‌ای طبیعی است که در بدن ما انسان‌ها وجود دارد. با بالا رفتن سن، میزان اسید هیالورونیک در بدن کاهش پیدا می‌کند و از حجم و حالت کشسانی پوست کاسته می‌شود. ژوویدرم و رستیلن، میزان اسید هیالورونیک پوست ما را افزایش داده و از شدت چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز پیشانی می‌کاهند.

ژل‌ها و پرکننده‌های پوستی یا پرکننده‌های چین‌ و چروک پیشانی، می‌توانند چروک‌ها را پر، حجم پوست را بازگردانند و یا به قسمت‌هایی از صورت که دچار افتادگی شده‌اند مجدداً حجم دهند.

ژل‌ها و پرکننده‌های پوستی قادرند فوراً چین‌وچروک‌های پیشانی را بازسازی و آنها را رفع کنند و فرورفتگی یا کاهش حجم پوست را اصلاح نمایند. بسته به نوع ژل و ماده پرکننده مور داستفاده، مدت ماندگاری نتایج سال در هر منطقه از بدن حدود ۶ ماه تا ۲ است اما تأثیرات ژل‌ها و مواد پرکننده نیمه دائمی و دائمی می‌تواند ۵ سال و یا حتی بسیار بیشتر هم دوام داشته باشد.

بوتاکس

ژل یا بوتاکس، کدام بهترند؟


استفاده از ژل و بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت یکی از روش‌های محبوب در زمینه زیبایی است. انتخاب استفاده از هرکدام از این مواد کاملا به خود شخص بستگی دارد. استفاده از هر دوی این مواد ایمن است و سالانه میلیون‌ها نفر از ژل یا بوتاکس برای انجام تزریق‌های زیبایی استفاده می‌کنند و تنها در ۱ درصد از آنها بروز حساسیت و عوارض جانبی گزارش شده است. در استفاده از هر کدام از این محصولات نکاتی که باید در نظر گرفته شوند، کیفیت و مرغوب بودن آن‌هاست.

وجود انواع برندهای اصل و تقلبی انتخاب را کمی دشوار کرده است، اما آنچه توصیه می‌شود این است که حتما از مرکزی مطمئن خرید کرده و تزریق را به فردی متخصص بسپارید. همچنین، در مورد استفاده از ژل و بوتاکس در زنان باردار و افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای، اکیداً توصیه می‌شود که مراجعه و مشاوره با پزشک متخصص صورت گیرد.

هزینه استفاده از ژل و بوتاکس در رفع خط اخم


هزینه رفع چروک پیشانی به عوامل مختلفی از جمله نوع ماده استفاده شده، میزان دوز مصرفی و برند مورد استفاده وابسته است. علاوه بر این، عامل دیگری که در هزینه تزریق ژل یا بوتاکس تأثیرگذار است، کلینیک یا متخصصی است که برای انجام این فرآیند مراجعه می‌کنید. از آنجا که تزریق بوتاکس و ژل در مصارف زیبایی تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار نمی‌گیرند، بهتر است قبل از اقدام به انجام آن، از هزینه‌های آن اطمینان حاصل کنید.

فهرست مطالب

مشاوره رایگان